Metodički postupci i oblici rada s predškolskom djecom razlikuju se bitno od onih u prvom razredu osnovne škole. Rad kroz igru jedini je i najbolji način rada – igra je čarobni štapić koji omogućuje da se usvoje i razumiju osnovni matematički pojmovi.

Kroz područje DIJETE I NJEGOVA OKOLINA nastoji se osigurati individualni pristup svakom djetetu i uvjeti da prvi susret s drugom djecom i odgojiteljima bude ugodan i radostan doživljaj.

•    Njeguje  se i potiče kod djece osjećaj pripadnosti i ljubavi, te razvoj prijateljstva
•    Njeguje se i podržava pozitivan emocionalni odnos prema obitelji
•    Razvija se osjećaj pripadnosti svom gradu i domovini
•    Upoznati prometne znakove koji su važni za sigurnost djece u prometu
•    Upoznati karakteristike prirode: biljnog i životinjskog svijeta
•    Poticati i razvijati kod djece zanimanje za kvantitativne i kvalitativne odnose i promjene putem neposrednog promatranja okruženja
•    Grupiranje i imenovanje predmeta: po boji, obliku, vrsti, dužini, veličini, širini,debljini, formiranje skupa.

GOVOR IZRAŽAVANJE I STVARANJE podrazumjeva omogućiti slobodni, spontani govorni izraz djeteta u svim situacijama
•    Uvoditi dijete u kulturu slušanja i praćenja drugih
•    Poticati sposobnost opisivanja predmeta, događaja, osoba.

GLAZBENA KULTURA podrazumjeva buditi kod djeteta interes za vokalnu i istrumentalnu glazbu
•    Poticati aktivno slušanje glazbe opažajući osobine glazbenog sadržaja
•    Poticati djecu da se kreću uz ritam govora, pjesme i istrumentalne glazbe
•    Poticati prepoznavanje glazbe s obzirom na karakter, tempo, diamiku i formu.

LIKOVNI odgoj potpomaže cijelokupni razvoj dijeteta omogućujući mu da još jednim izražajnim sredstvom stječe nova znanja iskustva, obogaćuje svoj osjećajni život i maštu. Tako dijete vizualno upoznaje i opaža svijet.
•    Omogućuje se djeci da se upoznaju s likovnim tehnikama, te da razvijaju interes i sposobnosti za njihovu primjenu
•    Razvija se dječja kreativnost kroz crtanje, slikanje i oblikovanje
•    Potiče se dijete da likovno izražava svoja zapažanja i predodžbe u svijetu oko sebe
•    Razvija se spretnost, preciznost i urednost u radu

TJELESNI I ZDRAVSTVENI odgoj podrazumjeva razvijanje i njegovanje kulturno – higijenskih navika kod djeteta, održavanjem osobne higijene, te higijene neposredne okoline.
•    Igrama i vježbama utjecati kod djece na otpornost organizma prema vanjskim utjecajima
•    Razvijati, vježbati i usavršavati osnovne prirodne oblike kretanja: hodanje i vježbe ravnoteže, trčanje i skakanje, penjanje, puzanje,provlačenje, bacanje, hvatanje, gađanje

Osim različitih aktivnosti koje se svakodnevno nude djeci, a oni sami biraju čime i koliko će se baviti sukladno svojim mogućnostima, s predškolcima se posebno rade crtančice radi poticanja razvoja grafomotoričkih vještina, te radne liste u kojima je poseban naglasak na poticanju razvoja fine motorike šake, razvoja koncentracije i vizualne percepcije.
Pored toga intezivno se rade vježbe za početno čitanje i pisanje.
Zadatak odgojitelja nije da dijete nauči čitati i pisati, već da ih za to kvalitetno pripreme, osobitu pažnju pridajući: analizi i sintezi glasova, razumijevanju prostornih odnosa, te razvoju fine motorike šake.

 

Vozila na autobusnim stanicama

Zapisnici sa sjednica VK Neslanovac

Za ljude koji imaju znanje i stav nema mjesta u politici jer ih pojedu nesposobni. Pokraj takvih, nemate šanse!

Elena Perković Paloš