Metodički postupci i oblici rada s predškolskom djecom razlikuju se bitno od onih u prvom razredu osnovne škole. Rad kroz igru jedini je i najbolji način rada – igra je čarobni štapić koji omogućuje da se usvoje i razumiju osnovni matematički pojmovi.
Kroz područje DIJETE I NJEGOVA OKOLINA nastoji se osigurati individualni pristup svakom djetetu i uvjeti da prvi susret s drugom djecom i odgojiteljima bude ugodan i radostan doživljaj.
• Njeguje se i potiče kod djece osjećaj pripadnosti i ljubavi, te razvoj prijateljstva
• Njeguje se i podržava pozitivan emocionalni odnos prema obitelji
• Razvija se osjećaj pripadnosti svom gradu i domovini
• Upoznati prometne znakove koji su važni za sigurnost djece u prometu
• Upoznati karakteristike prirode: biljnog i životinjskog svijeta
• Poticati i razvijati kod djece zanimanje za kvantitativne i kvalitativne odnose i promjene putem neposrednog promatranja okruženja
• Grupiranje i imenovanje predmeta: po boji, obliku, vrsti, dužini, veličini, širini,debljini, formiranje skupa.
GOVOR IZRAŽAVANJE I STVARANJE podrazumjeva omogućiti slobodni, spontani govorni izraz djeteta u svim situacijama
• Uvoditi dijete u kulturu slušanja i praćenja drugih
• Poticati sposobnost opisivanja predmeta, događaja, osoba.
GLAZBENA KULTURA podrazumjeva buditi kod djeteta interes za vokalnu i istrumentalnu glazbu
• Poticati aktivno slušanje glazbe opažajući osobine glazbenog sadržaja
• Poticati djecu da se kreću uz ritam govora, pjesme i istrumentalne glazbe
• Poticati prepoznavanje glazbe s obzirom na karakter, tempo, diamiku i formu.
LIKOVNI odgoj potpomaže cijelokupni razvoj dijeteta omogućujući mu da još jednim izražajnim sredstvom stječe nova znanja iskustva, obogaćuje svoj osjećajni život i maštu. Tako dijete vizualno upoznaje i opaža svijet.
• Omogućuje se djeci da se upoznaju s likovnim tehnikama, te da razvijaju interes i sposobnosti za njihovu primjenu
• Razvija se dječja kreativnost kroz crtanje, slikanje i oblikovanje
• Potiče se dijete da likovno izražava svoja zapažanja i predodžbe u svijetu oko sebe
• Razvija se spretnost, preciznost i urednost u radu
TJELESNI I ZDRAVSTVENI odgoj podrazumjeva razvijanje i njegovanje kulturno – higijenskih navika kod djeteta, održavanjem osobne higijene, te higijene neposredne okoline.
• Igrama i vježbama utjecati kod djece na otpornost organizma prema vanjskim utjecajima
• Razvijati, vježbati i usavršavati osnovne prirodne oblike kretanja: hodanje i vježbe ravnoteže, trčanje i skakanje, penjanje, puzanje,provlačenje, bacanje, hvatanje, gađanje
Osim različitih aktivnosti koje se svakodnevno nude djeci, a oni sami biraju čime i koliko će se baviti sukladno svojim mogućnostima, s predškolcima se posebno rade crtančice radi poticanja razvoja grafomotoričkih vještina, te radne liste u kojima je poseban naglasak na poticanju razvoja fine motorike šake, razvoja koncentracije i vizualne percepcije.
Pored toga intezivno se rade vježbe za početno čitanje i pisanje.
Zadatak odgojitelja nije da dijete nauči čitati i pisati, već da ih za to kvalitetno pripreme, osobitu pažnju pridajući: analizi i sintezi glasova, razumijevanju prostornih odnosa, te razvoju fine motorike šake.

