McLarenovo rješenje F-duct ili F-kanal
Izgleda da je McLaren pronašao izvrsno rješenje za preusmjeravanje protoka zraka preko stražnjeg krila, a kojim se omogućava "isključivanje krilaca" i gubitak uzgona (stall).
Iako McLaren šuti o sustavu, vrlo je vjerojatno da kanal ili vod (nazvali smo ga F-kanal) od prednjeg do stražnjeg dijela automobila ima odušak u kokpitu koji može biti blokiran od strane vozača lijevom nogom, koja se ne koristi na dugim pravcima.
Blokiranjem ispuha u kokpit, može se usmjeriti dovoljno zraka kroz cjevovod, da se ometa protok preko stražnjih krilaca (flapova) i dovede do gubitka uzgona, tj. zatajenja rada krilaca. Ovaj pristup je genijalan iz dva ključna razloga:
- Korištenjem vozačeve noge za usmjeravanje toka zraka, ne krše se propisi glede pokretnih aerodinamičnih uređaja.
- Drugim momčadima vrlo je teško kopirati uređaj jer je ugrađen u šasiju, a šasije su homologirane i promjene na njima su vrlo skupe.
Ovdje su neke slike najvjerojatnijeg rada sustava:
Fotografije Mclarenovog kokpita jasno pokazuju kanal pored vozača.
Dodatni par utora u gornjem stražnjem elementu krila hrani se zrakom iz kanala koji izlazi iz poklopca motora u obliku „peraje morskog psa“.
Iako je točno djelovanje sustava nemoguće znati, ovo je najvjerojatnije objašnjenje.
Ovdje pogledajte kako Martin Brundle objašnjava McLarenovo F-duct sustav
McLaren je uspio izvrsno iskoristiti F-kanal u dosadašnjem dijelu prvenstva formule 1. Mnoge druge momčadi (Ferrari, Mercedes, Sauber) su testirale svoje interpretacije sustava, ali tek treba vidjeti koliko učinkovito će se integrirati s njihovim postojećim aerodinamičnim paketima.
Vezani članak: [readon url="novosti/iz-svijeta/336-f-duct-u-mclarenu-ili-f-kanal-kako-radi"]F-duct u McLarenu, ili F-kanal, kako radi?[/readon]