- Inicijativa
- Očekivanja

Roditelji i odgojitelji sreću se na istim odgojnim zadacima, svatko u svojoj ulozi, pa je izuzetno važno zajednički stvarati uvjete za što jasnije određenje do koje razine svakog pojedinog zadatka idu roditelji, a od koje preuzimaju odgojitelji.

Odgojitelj s djecom u vrtićuZa razliku od roditeljske kompetentnosti za kvalitetan život s djetetom i njegov odgoj, koja je važna sastavnica prirodne, životno trajne uloge, kompetentnost odgojitelja za odgoj djece, zapravo je kvaliteta obavljanja profesionalne uloge.
Da bi smo ikome mogli pružiti pomoć, potporu ili s nekim surađivati na zajedničkom poslu, moramo toj osobi, dopustiti iskazivanje stava, mišljenja osjećaja.
Zajedno s roditeljima odgojitelj može djelovati, ako ima temeljno povjerenje u sebe i u njega. Pozitivan stav prema sebi i prema roditeljevim namjerama, sposobnostima i njegovoj osobnosti važan je preduvjet za zajedničko djelovanje.

Bazično povjerenje u sebe i u druge naša je osobna zaštita. Kako bi nas drugi razumjeli i da bi smo mogli ostvariti kvalitetnu komunikaciju tijekom suradnje s drugima, važno je biti „emocionalno pismen“, odnosno na razumljiv način iskazati svoje osjećaje i znati prepoznati i razumjeti tuđe osjećaje. Naime, koliko god se odgojiteljev odnos s djetetovim roditeljem ne temelji na osjećajima, nego na promišljanju, informiranju, razmjeni podataka, misli i stavova, on je redovito „začinjen“ emocijama.
Emocionalno pismen odgojitelj neće svoju komunikaciju s roditeljem riješiti emocija, nego će ih izraziti na socijalno prihvatljiv i roditelju razumljiv način, pri čemu njegov emocionalni iskaz nikad neće preplaviti njihov odnos nego će uvijek ostati ono što je na početku bio – „začin“.

Odgojitelj ne treba uveličavati niti umanjivati važnost roditeljevih emocija, ne treba interpretirati njihovo značenje. On s roditeljem treba više razmjenjivati misli i informacije o emociji.
Stići nekamo s nekim možemo samo ako, imamo mogućnosti za primanje informacija iz svoje okoline, sposobnost za obradu tih informacija i za donošenje zaključaka na osnovi kojih možemo predvidjeti rezultat svojeg djelovanja.

Objektivnost, spontanost, bliskost i povjerenje zalog su našeg uspjeha u stvaranju suradničkih odnosa i postizanje zajedničkih ciljeva između odgajatelja i djetetova roditelja.
Česta komunikacija između roditelja promiče uspješnost iskustva učenja svakoga: djeteta, roditelja i odgajatelja. Svi oni mogu zajedno ostvariti iskustvo koje promiče, izaziva i slavi uspjeh djeteta.

Vozila na autobusnim stanicama

Zapisnici sa sjednica VK Neslanovac

Držite se podalje od ljudi koji žele omalovažiti vaše ambicije. Sitne duše to rade svo vrijeme, veliki ljudi ulijevaju vam osjećaj da i vi možete postati veliki.

Mark Twain