Svi putnici splitskog Prometa susreli su se s ovom nenormalnom situacijom da se moraju kao pravi slalomaši provlačiti između auta kada ulaze ili izlaze iz autobusa.
Ali otkud automobili na autobusnim stanicama?
Zar autobusne stanice nisu rezervirane za autobuse, pri čemu je drugim vozilima zabranjeno zaustavljanje i parkiranje na njima?
Da, tako kaže Zakon o sigurnosti prometa na cestama, ali neki splitski vozači imaju svoju logiku, koja ne podrazumijeva poštivanje Zakona.
Želeći upozoriti javnost na ove nepravilnosti, pokrenuli smo akciju i nazvali je „Poštujte naše stanice!“. U sklopu Akcije predložili smo listi Pametnoga grada da pitaju splitsko Gradsko vijeće: „što Grad Split namjerava ili ne namjerava učiniti glede učestalog parkiranja automobila na autobusnim stajalištima? Vozila u prekršaju ometaju normalan pristup autobusa autobusnim stajalištima, dovodeći neprestano u opasnost putnike, posebno osobe s invaliditetom i starije osobe, majke s djecom, te sve vozače kao i vozače autobusa JGP -a Promet“, a Marijana Puljak, vijećnica u Gradskom vijeću Grada Splita na 12. sjednici Gradskoga vijeća održanoj 11. lipnja 2014. godine postavila je to pitanje pismenim putem. (Šteta što i druge političke stranke i liste nisu ponudile građanima da im predlože pitanja za Gradsko vijeće)
Na gornje pitanje, Upravni odjel za komunalno gospodarstvo i redarstvo, Odsjek za komunalne poslove pismeno je odgovorio 22. srpnja.
U odgovoru stoji da je Grad Split u pripremi za potpuno ustrojavanje Prometnog redarstva koje u okviru svojih nadležnosti, provodi nadzor nad prometom u mirovanju pa tako i prema nepropisno parkiranim vozilima na autobusnim stajalištima.
Do potpunog ustrojavanja prometnog redarstva Grada Splita, a prema odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08) vozače koji zaustavljaju ili parkiraju svoje vozilo na autobusnim stajalištima gradskog prijevoza mora sankcionirati prometna policija.
Taj Upravni odjel će, kroz svoje redovite kontakte sa prometnom policijom ponovno akcentirati ovaj problem a s ciljem njihovog pojačanog angažmana. Potpisali su se Voditelj Odsjeka, Damir Babić dipl. ing. i pročelnik Špiro Cokarić, dipl. ing. građ.
Pozdravljamo ovakav odgovor, iako bismo voljeli znati u kojoj se fazi nalazi i dokle je stiglo ustrojavanje spomenutog Prometnog redarstva, jer je očita potreba za većim nadzorom prometa u Splitu, posebno u užem centru.
Nije nepropisno zaustavljanje i parkiranje na autobusnim stanicama jedini problem splitskog prometa. U istu ravan možemo staviti i zaustavljanje i parkiranje u desnoj traci koje proizvodi slične učinke. Velike probleme stvara i nepoštivanje zabrane prometovanja Zagrebačkom, Sinjskom i Livanjskom ulicom osim za vozila JGP-a i taksija. Lako je vidljivo da navedenim ulicama usprkos zabrani prometuje barem četverostruko više vozila u prekršaju, nego vozila kojima je onuda dopušteno prometovanje. Zbog toga se ovih ljetnih dana stvaraju ogromne gužve koje kulminiraju na križanju Zagrebačke i Zvonimirove ispred Biskupove palače. Čvrstog smo stava da bi te gužve bile daleko manje, kada mnogi ne bi kršili Zakon zaustavljajući i parkirajući vozila na autobusnim stajalištima i u desnoj prometnoj traci, te vozeći Zagrebačkom, Livanjskom i Sinjskom ulicom usprkos zabrani.
Vozila autoškola u prekršaju na autobusnim stajalištima
Važno je spomenuti i nevjerojatnu praksu autoškola koje se sa svojim kandidatima na obuci redovno zaustavljaju na autobusnim stanicama. Kakvi li će to vozači izići iz takvih autoškola, ne želimo niti zamisliti. Kliknite na sliku ispod i pogledajte neke zanimljive primjere kako se školuju kandidati za vozače u splitskim autoškolama.
Što rade vozila autoškola na autobusnim stajalištima? |
Zato se toplo nadamo da će mjerodavni posvetiti dodatnu pažnju navedenim problemima.
Pozivamo sve koji su pogođeni spomenutim nepoštivanjem zakona da nam se pridruže u grupi Poštujte naše stanice! Na Facebook-u i pomognu u borbi za poštivanje zakona i veći red na splitskim ulicama!
*Ivan Barišić jedan je od idejnih tvoraca i pokretača akcije Poštujte naše stanice, koja ima za cilj oslobađanje autobusnih stajališta i prometnih traka u Splitu od nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, koja uzrokuju velike gužve i niz problema svim sudionicima u prometu, dovodeći u opasnost ljudske živote i imovinu.